Attest van wettelijke samenwoning
Online aanvragenOnline aanvragen
Het attest van wettelijke samenwoning bewijst dat je samen met jouw partner een verklaring van wettelijke samenwoning hebt afgelegd.
Het attest bevat een aantal persoonlijke gegevens zoals:
- naam en voornamen
- plaats en datum van geboorte
- adres
- datum verklaring van wettelijke samenwoning
- plaats waar de verklaring is opgemaakt.
Voorwaarden
De volgende partijen kunnen het attest met betrekking tot jezelf aanvragen:
- jezelf
- jouw wettelijke vertegenwoordiger (bv. ouder of voogd)
- bijzondere gemachtigden zoals een notaris of advocaat
- derden (bv. publieke of private instellingen) als de afgifte ervan voorgeschreven is door of krachtens de wet
- een derde persoon op voorwaarde dat die in het bezit is van een volmacht en de identiteitskaart (of kopie ervan) van de aanvrager.
Procedure
Je kan het attest van wettelijke samenwoning opvragen bij jouw gemeente.
Als je beschikt over een elektronische identiteitskaart (eID), kan je het document ook raadplegen, downloaden en afdrukken:
- op 'Mijn dossier', de online toepassing van het Rijksregister
- op 'Mijn Burgerprofiel', de online toepassing van de Vlaamse overheid
- het e-loket van uw gemeente.
Anderen kunnen het attest enkel aan het loket van de dienst Burgerzaken aanvragen.
Meebrengen
Als je het attest zelf ophaalt:
- jouw eigen identiteitskaart of verblijfsvergunning.
Als je het attest voor iemand anders aanvraagt:
- een volmacht van de betrokkene en een kopie van zijn of haar identiteitskaart
- jouw eigen identiteitskaart.
Contactinfo
Burgerzaken
Markt Houthulst
Markt 13
8650 Houthulst- 051 46 07 38
- burgerzaken@houthulst.be
Openingsuren
- Vandaag gesloten
- Morgen gesloten